طراحی فریم‌ورک هوش مصنوعی برای شناسایی منبع فید رسانه‌های اجتماعی
طراحی فریم‌ورک هوش مصنوعی برای شناسایی منبع فید رسانه‌های اجتماعی

طراحی فریم‌ورک هوش مصنوعی برای شناسایی منبع فید رسانه‌های اجتماعی


  • طراحی فریم‌ورک هوش مصنوعی برای شناسایی منبع فید رسانه‌های اجتماعی
  • پژوهشگران ماکس پلانک به‌دنبال کشف الگوریتم فید در رسانه‌های اجتماعی، موفق به ایجاد فریم‌ورک هوش مصنوعی برای درک روابط بین عملکرد کاربران و فیدهای اجتماعی آن‌ها شدند.

     

    فیدها سنگ‌بنای اصلی و مهمی هستند که توصیه‌‌های موسیقیمدرن، اخبار و پلتفرم‌های رسانه‌ی اجتماعی برپایه‌ی آن بنا می‌شوند. ممکن است شما نیز مانند بیشتر کاربرانی باشید که روزانه بیشتر زمان خود را صرف اسکرول میان موسیقی‌ها، کلیپ‌های ویدئویی، مقاله‌‌ها، سوالات، اطلاعیه‌های خدمات عمومی و تبلیغاتی می‌کنند که با توجه به علایق و ترجیحات خودتان به شما اطلاع داده می‌شود. اما آیا بهتر نبود که الگوریتم‌های تأمین‌کننده و زیرین این فیدها (و توصیه‌های آن‌ها) کمی شفاف‌تر بودند؟

    پژوهشگران انستیتوی انفورماتیک ماکس پلانک نیز به‌دنبال شفاف‌سازی این الگوریتم هستند و در همین راستا موفق به ایجاد فریم‌ورکی شدند. فریم‌ورکی به‌نام Activity-Item Relationship Discovery که به اختصار به آن فیری (FAIRY) گفته می‌شود. این فریم‌ورک به‌طور سیستماتیک، ارتباط بین عملکرد کاربران و آنچه در فیدهای رسانه‌های اجتماعی وجود دارد را کشف و درجه‌بندی می‌کند و درباره‌ی آن توضیح می‌دهد. این پژوهش در مقاله‌ای با عنوان «فیری: فریم‌ورکی برای درک روابط بین عملکرد کاربران و فیدهای اجتماعی آن‌ها» در آرشیو Arxiv.org منتشر شده است




0 0

اخبار روز <
اخبار روز
0   دنبال کننده
بازدید از کانال